Microsoft Dynamics CRM Finland

Suomenkielistä tietoa Microsoftin asiakkuudenhallintajärjestelmästä

Microsoft Dynamics CRM ohjeet, koulutukset ja tukiresurssit

Microsoftin CRM-ratkaisua käyttäville asiakkaille on tarjolla lukuisia eri tietolähteitä järjestelmän käytön, hallinnoinnin ja mukauttamisen opiskelun tueksi. Tässä katsaus keskeisimpiin linkkeihin, joihin Dynamics CRM:n käyttöön ottaneen organisaation on syytä tutustua, mahdollisesti käytetyn Microsoft-kumppaniyrityksen tuottamien tukipalveluiden ja ohjeiden lisäksi.

Resurssikeskus

Lähimpänä käyttäjää löytyvä tietolähde on Dynamics CRM Resurssikeskus, joka löytyy suoraan CRM-sovelluksen sisältä, mutta jonka voi avata myös suoraan muussa selainikkunassa tästä linkistä. Palvelu sisältää valikoiman uusille järjestelmän käyttäjille kohdennettuja pikaohjeita sekä vastauksia useimmin esitettyihin CRM-käyttäjien kysymyksiin.

Osa CRM:n tukimateriaaleista on käännetty suomeksi, mutta huomattavasti laajempi valikoima tietoa on saatavissa englanninkieliseltä sivustolta.

CustomerSource

Asiakkaat, joilla on voimassa oleva palvelusopimus Microsoftin kanssa (esim. aktiivinen CRM Online -tilaus), voivat kirjautua CustomerSource-sivustolle ja ladata itselleen Microsoft Training -kurssimateriaaleja. Nämä PDF-muotoiset dokumentit sisältävät kurssimuotoisessa opiskelussa käytetyn aineiston, mutta niitä voi aivan hyvin hyödyntää myös itseopiskelussa. Suomessa Microsoft Dynamics CRM -kursseja MS:n tuottamilla materiaaleilla toteuttaa ainakin Sovelto.

Tässä CRM 2011 -versiolle julkaistut koulutusmateriaalit ja suora CustomerSource-linkki tiedostojen lataamiseen:

CustomerSource sisältää myös työkalun Microsoftin CRM Knowledge Basen käyttöön, jolla voi etsiä vastauksia hakusanojen avulla Microsoft Dynamics CRM:n käyttöä koskeviin kysymyksiin tai ongelmiin. Mikäli ongelma ei julkaistujen ohjeiden avulla ratkea, voivat tukipalveluasiakkaat avata CustomerSourcen kautta uuden tukipyynnön Microsoftin asiakaspalvelulle.

Käyttäjäyhteisö

Nopein tapa saada vastaus CRM:ään liittyvään kysymykseen voi usein olla sen esittäminen toisille CRM-käyttäjille, jotka ovat kenties itse kohdanneet saman ongelman aiemmin. Microsoft Dynamics -yhteisössä on alati kasvava määrä aktiivisia jäseniä niin käyttäjä- kuin kumppaniorganisaatioista, jotka kirjoittavat blogiartikkeleita ja vastaavat kysymyksiin Dynamics CRM tuotefoorumilla.

Dynamics-yhteisön ohella CRM:lle omistettuja keskustelufoorumeita löytyy myös toisesta Microsoftin ylläpitämästä palvelusta. Teknisemmistä kysymyksistä kiinnostuneen käyttäjän kannattaakin tutustua seuraavien keskustelualueiden sisältöön ratkaisuja etsiessään: CRM Forum, CRM Deployment Forum, CRM Development Forum.

Tuoreimpana yhteisöllisenä tietolähteenä kannattaa mainita CRM Wiki, joka sijaitsee Microsoftin TechNet Wiki -alustalla. Aktiivisia CRM-käyttäjäyhteisön jäseniä (mukaanlukien allekirjoittanut) löytää myös Twitteristä, jossa Microsoft Dynamics CRM -aiheisia linkkejä, uutisia ja kommentteja jaetaan #MSDYNCRM hashtagia käyttäen.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: