Microsoft Dynamics CRM Finland

Suomenkielistä tietoa Microsoftin asiakkuudenhallintajärjestelmästä

Vaihtamalla paranee?

Etenkin Yhdysvaltain CRM-markkinoilla julkisuuden valokeilassa taistelevat kaksi kovaa kilpakumppania: Microsoft Dynamics CRM ja Salesforce.com. Tämä käy selvästi ilmi myös Microsoftin uuden CRM 2011 -version lanseerauksen ympärillä liikkuneesta viestinnästä, jossa kampanjoinnin kohdetta ei aina nimeltä mainita, mutta ei myöskään jätetä pienintäkään epäselvyyttä siitä, että omaa tuotetta verrataan nimenomaan Salesforcen tarjontaan. Vai mitä sanoisitte sellaisista kampanjasivustoista kuin dontgetforced.com? Hmm, mistäköhän moinen lause on tullut mieleen…

Yhä useammalla yrityksellä on tänä päivänä olemassa oleva CRM-järjestelmä, varsinkin kun pilvipalvelut mahdollistavat sellaisten käyttöönoton myös tarvittaessa täysin bisnesvetoisesti, ilman IT-osaston resursseja tai tukea. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että asiakkuudenhallinnan arkipäivä olisi yhtä ruusuilla tanssimista, CRM-järjestelmän hoitaessa kaiken työn. Saattaa jopa olla niin, että ilman sen yksityiskohtaisempaa omien tarpeiden selvittämistä ja todellisten käyttötapausten miettimistä hankittu CRM on todennäköisemmin jäänyt alkuhuuman jälkeen palvelimen tai pilven kulmalle pölyttymään, kun se ei sopinutkaan ihan siihen hommaan mitä oli ajateltu.

Onko ruoho sitten vihreämpää aidan toisella puolella? Mikään järjestelmä tuskin pystyy taianomaisesti ratkomaan jokaisen CRM-käyttäjäryhmän ongelmat, mutta ainakin vaihtoehtojen vertailuun voisi olla perusteltua käyttää hetki aikaa. Etenkin kun pilvipalvelut kuten Microsoft Dynamics CRM Online tarjoavat tutustumiseen nopean väylän maksuttomien koekäyttötunnusten kautta.

Mikäli Dynamics CRM Online alkaa houkuttelemaan ja käytössä on entuudestaa Salesforce.com, tarjoaa Microsoft nyt vaihtotarjouksena $200 hyvityksen per jokainen käyttäjä. Ehtoina on minimissään 15 vaihtavaa käyttäjää ja kahden vuoden mittainen CRM Online -tilauskausi. Tämä kampanja yhdistettynä Microsoftin jo ennestään aggressiiviseen €31 käyttäjäkohtaiseen kuukausihintaan (kts. kilpailijan vastaava hinnasto) saa varmaankin monet Salesforce-käyttäjät miettimään olisiko otsikon lausahdus sittenkin totta.

CRM-järjestelmän vaihtamiseen liittyy toki aina jonkin verran ylimääräistä vaivaa ja kustannuksia, kun asiakastiedot on siirrettävä ja koulutettava oman organisaation käyttäjät hyödyntämään täyspainoisesti uutta työkalua. Edellä mainittujen kustannushyötyjen ja osaavan Dynamics CRM -kumppanin avulla uuden järjestelmän break-even pisteen ei kuitenkaan tarvitse vain siintää kaukana horisontissa, vaan se saattaisi olla jo käsien ulottuvilla.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: